Monchau - weekend - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Trudy Ruiten - WaarBenJij.nu Monchau - weekend - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Trudy Ruiten - WaarBenJij.nu

Monchau - weekend

Door: trudy

Blijf op de hoogte en volg Trudy

17 Maart 2007 | Nederland, Munstergeleen

Jaahaaaa, het Monchau weekend zit erop en het was echt te gek!!

We zijn vrijdag middag meteen na het achtste uur (dus om 16.15u) vertrokken met de bus vanaf school. Na eerst de andere helft van de cluster, namelijk onze DaCapo helft op te hebben gehaald, zijn we naar Duitsland gereden. Na een uurtje ofzo, kwamen we aan in het dal Monchau(na eerst een paar verschrikkelijke kronkelwegen te hebben moeten gereden > ook nog met bus :P maargoed. Nog een stukje met de tassen omhoog, en dan eindelijk boven aan bij de jeugdherberg, waar we een prachtig (ondanks de mist) uitzicht hadden over het dal! De tassen lieten we nog even buiten staan, en gingen eerst binnen lekker eten. We kregen aardappelen met rode kool, en een typische duitse gehaktbal (erg lekker). Na wat te zijn opgewarmd (want t was toch niet heel erg warm buiten, en het regende licht, zijn we naar onze kamers gegaan waar we de bedden op hebben gemaakt, en de tassen hebben uitgepakt. Ik lag met Hilde, Leike & Zita op een kamer, dus veel gelachen!
Om kwart over 7 moesten we weer in de eetzaal zijn, en hebben we een programma boekje met andere informatie gekregen over wat ons de 3 weken in Afrika te doen staat :D. En kregen we dus ook te horen wat voor dit weekend de bedoeling was. Na weer een hoop mooie foto's gezien te hebben en het boekje te hebben doorgenomen is er nog de film "Nowhere in Afrika" opgezet. Maar omdat iedereen zo enthousiast was, kwam er van film kijken nauwlijks iets, en hebben we veel gekletst en gelachen. Toch erg moe (en omdat we wisten wat ons de volgende morgen te doen stond....) zijn we niet te laat naar bed gegaan. Na een uurtje een beetje te hebben gedut (:P) op een heerlijk dus matrasje, werden Zita en ik wakker van & hilde haar lichte gesnurk :P, & van de gillende meiden op de gang. Die gingen namelijk wat later naar bed. Maar toen eindelijk na een half uur te hebben gekeken naar het plafond, kwam ik toch ik slaap.

Trrrrrrrt Trrrrrrrt .. Daar gingen de mobiele telefoons om kwart over 6 alweer af.
Zaterdagochtend, nog voor het ontbijt stond een wandeling gepland. Dus *hup* bergschoenen aan, opmaken en tas pakken, en om 7 uur buiten klaar staan. We hebben een wandeling van ± 1 uur gemaakt, maar wel berg op en af door het mooie dal van Monschau (gelukkig van mam de Herbalife proteine repen meegekregen zodat we dit dus toch zonder ontbijt konden doen). 10 minuten voordat we weer terug waren begon het licht te regenen dus we hadden het goed getroffen :P. Daarna heeft iedereen een stevig ontbijt gehad, en werd ons de opdracht gegeven om jou lijstje met reserve personen te maken. Dit was natuurlijk een ramp, want iedereen kan ondertussen zo goed met elkaar over weg, dat dit gewoon echt geen leuke opdracht was. Maargoed, er moeten toch 3 reserves (van de 19 mogen er maar 16 mee naar Afrika)komen. Dinsdag middag om 15.15 uur krijgen we te horen wie dit zijn. Na dit vervelende intermezzo :P zijn we met de verschillende crew's bij elkaar gaan zitten. Daar heb ik (bij Gezondheid dus) met de arts Twan Greven en mn crewleden gepraat over wat wij allemaal kunnen gaan doen in afrika op het gebied van gezondheid. Zo willen we bijvoorbeeld een analyse maken over hoe onze gezondheid nu is (vetmeten, voedingsanalyse maken), hoe onze gezondheid straks in Tanzania zal gaan zijn/worden, en hoe de gezondheid van de kinderen er in vergelijking met die van ons is. Ook willen we bijvoorbeeld een quiz maken over voorbehoedsmiddelen. Naa een gezellig anderhalf uur te hebben gebrainstormd, heeft Alexandra (zus van Mervyn > begeleider en gymleraar van school) ons allerlei spellen laten doen. Dit waren een soort ice-brekers (niet dat dat direct voor ons nodig was) maar om te weten hoe die precies in ze werk gaan zodat we dat ook met de kinderen in daar kunnen doen. En toch kwamen er ook nu nog dingen naar boven die we eerst absoluut niet van elkaar wisten. Kortom erg leuk :)!
Maar toen kreeg iedereen toch wel vreselijke honger, en gingen we lunchen. Vandaag was dit rijst met goulash, salade en heerljik vruchtenyoghurt ;)!
Hierna hebben we nog lekker wat na getafeld en was ons laatste uur mogelijk voor crewbespreking.

Toen om half 3 nog wat laatste punten doorgenomen wat betreft volgende bijeenkomsten en data. (er staan weer een hele hoop te gekke dingen in het vooruitzicht!!:D zoals oefentochten voor diegene die in Tanzania de Mount Meru nightclimb mee willen gaan maken, dit zal een 42 km tocht zijn om vervolgens bij zonsopkomst op de top van de berg aan te komen. Hilde & ik willen hier ontzettend graag aan meedoen, dus zullen er dus toch ook flink voor (moeten) gaan trainen).

En dan om 15.00 uur weer met de bus terug naar huis :(.
Een te gek weekend, waar we elkaar nog beter hebben leren kennen, en waarbij iedereen nog meer zin heeft gekregen om straks met z'n allen naar Tanzania te gaan......

• 17 Maart 2007 - 18:46

Vera:

Heey Meid,

Zo te lezen is het een te gek weekend geweest!
    Nou hier heb je ook wel wat gemist! Het feest was gezellig :)

xxx

• 17 Maart 2007 - 18:58

Kyra:

Heey meid,
    Het was echt helemaal geweldig he dit weekend!
    Zullen we maar weer terug gaan(A)?

×Kyra (L)

• 18 Maart 2007 - 17:16

Ineke:

leuk geschreven trudy. kusje ien

• 18 Maart 2007 - 19:29

Mirjam:

Klinkt allemaal eg super leuk:D

• 18 Maart 2007 - 19:41

A.G Witteeveen:

Mooie fotos; we zijn erg benieuwd naar de uitslag Dinsdagmiddag over wie er mee gaan.Veel succes.