Arusha again - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Trudy Ruiten - WaarBenJij.nu Arusha again - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Trudy Ruiten - WaarBenJij.nu

Arusha again

Door: trudy

Blijf op de hoogte en volg Trudy

11 Juli 2007 | Tanzania, Arusha

En we zijn weer terug in Arusha. Na een paar zware dagen in Monduli gehad te hebben, eindelijk een mooie campsite met schone toiletten en douches. IN Monduli zware dagen gehad. Toen we daar aankwamen schrokken we eenorm. We sliepen in 1 slaapzaal, met de tanzaniaanse meiden erbij, op krakkemikkige bedden en vieze matrassen. Zo waren we dus iedere minuut van de dag bij elkaar. Ook de toiletten en douches waren niet om aan te zien. Enorm smerig dus eigenlijk heeft niemand die 4 dagen gedouched of gewassen (haren met emmers en erg koud water). Vandaag hilde en ik dus een enorme berg was gewassen en ons zelf en de spullen op orde gemaakt. Haha..
Nu lekker 3 uur dingen doen in de stad.
We gaan er nog goed van genieten deze laatste paar dagen. En dan weer op naar huis, om jullie ALLE verhalen tot in details te vertellen!!

(het internet is hier gewoon te langzaam om lange verhalen te typen, sorry!)

Veel liefs en een dikke kus
De zussies van Ruiten

• 11 Juli 2007 - 12:06

Nathalie:

Hoi Trudy en Hilde,

Leuk al jullie verhalen. Het is echt een superervaring.
    Ik ben zelf 7 jaar geleden in Oost Afrika geweest (vanuit Ethiopie naar Zuid-Afrika gereist) dus ik weet wel een beetje hoe het eruit ziet (en ook de smerige toiletten en douches).
    Als jullie weer thuis zijn horen we de rest van jullie verhalen wel via je moeder of als jullie toevallig weer bij Reuvers komen sporten.
    Heel veel plezier en geniet er nog een paar dagen van.

Nathalie en Wim

• 11 Juli 2007 - 13:13

Mathijs:

Hey meiden,
    Ik ben zelf ook net terug, dus lees nu pas jullie verhalen.....jullie maken een hoop mee!! Jeetje! Nou respect hoor, voor alles wat jullie doen! Waarschijnlijk niet te omschrijven via internet. Dus ik wacht rustig af tot jullie terug komen, en dan wil ik natuurlijk alles horen!! Tot die tijd, zet em op, geniet ervan, en ga door met het goede werk!!
    Tot snel,
    Knuf jullie buurman, Mathijs

• 11 Juli 2007 - 14:38

Ans En Evert:

Hoi lieve Trudy en Hilde,
    Wij zijn inmiddels weer terug uit Turkije.Bas heeft zijn berichtje geschreven vanuit Turkije. Dit zul je wel gemerkt hebben aan de letters.Wij genieten heerlijk van al jullie verhalen en hopen nog veel meer van jullie te horen. Ja, Paul heeft gelijk: als je eenmaal de smaak te pakken hebt.... Wij zien dit ook aan Suzanne. Zij liet net weten dat ze haar volgende reis al heeft uitgestippeld.
    Kom eerst maar lekker weer naar huis zodat je voor jezelf ook alles nog een plekje kunt geven. Er is volgens ons veel om over na te denken.
    Geniet nog even! Wij hpen snel weer van jullie te horen.
    Dikke kus,
    Ans en Evert

• 11 Juli 2007 - 17:40

Jippe En Ineke:

Lieve Meiden.
    Geweldig om weer nieuws van jullie te lezen. Net ook even de verhalen en foto's op de blog van Cluster 3 bekeken. Fantastisch! Goed te horen dat jullie beide nog helemaal OK zijn. Zo te horen waren de afgelopen dagen in Monduli niet zo comfortabel. Dan komt de kampeerervaring goed van pas. We zijn trots op jullie! Man wat zijn we nieuwsgierig naar jullie verhalen.
    Cosmo is ook OK hoewel ook hij wat minder actief is dan anders, het zal wel heimwee zijn. Geniet nog maximaal van je laatste week.

Kus en een dikke knuffel voor jullie beide. Jippe en Ineke

• 12 Juli 2007 - 15:02

Kees Van Beek:

Trudy en Hilde

Je hebt nu zelf ervaren in wat voor een enorme luxe wij eigenlijk leven. Ik denk dat je daardoor in de toekomst dat nog beter kunt waarderen. Ook leert het je dat het wel belangrijk is dat het rijke westen meer dan nu doet om deze mensen een betere toekomst te geven.
    een waardevolle ervaring lijkt mij alhoewel je op het moment zelf natuurlijk snakt naar wat meer comfort. die krijg je hopelijk nog in de komende paar dagen. Veel plezier nog en tot horens

groetjes

Kees van Beek

• 12 Juli 2007 - 17:25

Henk:

Heyhey meissiesss!!!

Jaja dat is effe wat anders dan ons luxe leventje hé, in sri lanka heb ik dat ook ondervonden. Nou super man dat alles nog goed gaat met jullie!!! Ik kan niet wachten om jullie verhalen te horen.

tot gauw schatjes!! kussiees

• 13 Juli 2007 - 12:17

Marianne En Henk:

wat maken jullie veel mee.Maar de dagen vliegen ook om.De uitnodiging is prachtig wij kunnen komen.Nu hebben jullie zo'n mensen echt gezien,geweldig voor jullie,we zijn benieuwd naar jullie reacties,geniet nog volop en goede terugreis.Groeten.

• 13 Juli 2007 - 18:26

Ben En Monique :

Leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat. Dit vergeet je vast je hele leven niet meer. Nog heel veel plezier gewenst in de laatste dagen,
    Ben, Monique en de kinderen