Terug! - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Trudy Ruiten - WaarBenJij.nu Terug! - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Trudy Ruiten - WaarBenJij.nu

Terug!

Door: trudy

Blijf op de hoogte en volg Trudy

19 Juli 2007 | Nederland, Munstergeleen

Na een geweldige 3 leerzame en indrukwekkende weken, was het eergister toch echt tijd om terug te gaan. Na 's ochtends alle tenten ingepakt te hebben, 's middags naar Arusha centrum om de laatste inkoopjes te doen. We zijn ook nog naar de Maasai markt tegen over Arusha Sec School (waar we de laaste week mee samen hebben gewerkt) geweest. Als je ooit nog eens in Tanz komt, moet je hier zeker even naar toe! Erg knus en gezellig en veel cadeautjes voor thuis te koop. Hilde en ik hebben daar nog mooie sjaals gekocht, en bij die van Hilde de uiteindes speciaal nog laten intwisten. Ondertussen heerlijk met de verkoopsters geklest.
Om 2 uur kregen we in La Jacaranda (het hotel waar we de dag ervoor ook de Tinga Tinga workshop aangeboden hadden gekregen) een luch aangeboden. Voor de laaste keer de Tanzaniaanse gerechtjes gehad. Meestal is het (naar mijn idee) dezelfde oranje/rode saus, met of bonen, erwten of (soms onrijpe) bananen. Daarbij of Ugali (een soort gepureerde rijst) of rijst. Wel lekker, vooral de rijst met kokosmelk. Als verrassing na, eindelijk weer een toetje bestaande uit veel fruit (dat ga ik thuis heel erg missen) met een bolletje vanille ijs!

Om 5 uur op naar het vliegveld. Ingechecked en om een uur of 9 vertok het vliegtuig naar Dar es Salam. DIt was een tussenstop en daarna doorgevlogen naar Schiphol. Om 7 uur waren we al uit het vliegtuig en vertrokken we om 8 uur met de bus naar het Trevianum.
Aangekomen, stond er een geweldig ontvangst comite bestaande uit alle ouders en spandoeken+ballonnen voor ons klaar! Geweldig!
Na elkaar omhelsd en gekust te hebben, naar de docenten kamer waar vlaai(ook erg gemist!) thee/koffie voor ons klaar stond. Ook was er iemand van het Limburgs Dagblad er, waarmee ik, Evi en Aimee een intervieuw mee hebben gehad (staat vandaag in de krant onder Regio).
Daarna door naar huis, alles beetje uitgepakt en begonnen met het vertellen van de verhalen over wat we die 3 weken wel niet allemaal mee gemaakt hebben. Je weet ook gewoon niet waar en waarmee je moet beginnen. Ook nu pas begint denk ik de tijd waar je alles kunt en pas gaat verwerken. Iedere dag in Tanzania was namelijk zo druk en je had eigenlijk geen tijd om alles te verwerken. Zelfs als je al tijd voor jezelf had, lukte dit gewoon niet.
Maar nu nog lekker 4 weken vakantie, om rustig bij te komen, en pas echt te realiseren dat we 3 onvergetelijke weken hebben gehad!

Iedereen erg bedankt voor de lieve berichtjes!

Een lieve groet
Trudy en Hilde

• 21 Juli 2007 - 14:25

Karlijn:

Heeey Trudy!!
    Wat ontzettend gaaf om wat te horen en te zien over jullie reis!!
    Ik hoop dat jullie het goed hebben gehad, zo te horen hebben jullie een hoop meegemaakt!
    Ik hoor de verhalen nog wel op school over 4 weekjes! (als je het dan nog niet beu bent om aan iedereen te vertellen hoe het was :p)
    groetjes Karlijn

• 25 Juli 2007 - 17:35

Wim En Nathalie:

Veel geleerd,mooie ervaringen opgedaan en een fantastische reis gehad.

Wij hebben het e.e.a gevolgd, ook via jullie moeder op de sportschool.

Groetjes Nathalie en Wim