Eerste bijeenkomst van school - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Trudy Ruiten - WaarBenJij.nu Eerste bijeenkomst van school - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Trudy Ruiten - WaarBenJij.nu

Eerste bijeenkomst van school

Door: trudy

Blijf op de hoogte en volg Trudy

17 Januari 2007 | Nederland, Munstergeleen

Afgelopen maandag hadden we onze eerste bijeenkomst op school om een aantal dingen te bespreken.
Allereerst hebben we het gehad over een weblog. Het is de bedoeling dat iedere leerling een dagboek bijhoudt over allerlei dingen die we doen. Je krijgt namelijk met zoveel dingen te maken, dat je straks aan het einde van de reis echt niet meer weet wat je allemaal gedaan hebt.

Verder hebben we het nog gehad over de verschillende thema's. Iedereen heeft een eerste en tweede keuze opgegeven. Mijn eerste keus is Gezondheid, en 2e keuze is Sport. We moeten nu een plan gaan maken voor onze eerste keuze. Dus we moeten een plan maken over hoe jij denkt wat je allemaal met je thema daar kunt gaan doen. Zo kun je dus het beste het volledige programma afgaan en kijken op welke dagen jij met je thema bezig kunt zijn.

Het programma ziet er voorlopig als volgt uit:

---
Dag 1: Amsterdam - Kilimanjaro -Arusha N.Park
Dag 2: game drive
Dag 3: Early game drive and to Longido

Dag 4: Longido school program. General meeting and exchange of culture
Dag 5: longido sport
Dag 6: longido Crew projects in circuit (5 stations): Maasai Boma, Medical herbs safari, cultural centre, blind children, wall painting
Dag 7: Longido interviews, farewell party

Dag 15: Free day Arusha
Dag 16: Intercultural exchange program School Arusha
Dag 17: Sport with school
Dag 18: Int. Rwanda tribunal
Dag 19: Themawork of crews: Art& culture (Tinkatinka, social Aids projects); sport (sportaccomodation); health ( health centres, aids project); human right (children and womenrights); Nature and environment (climate control, pollution)
Dag 20: Social action day with Arusha school students
Dag 21: Day off, evening transport airport, fly home

Dag 22: Arrival Amsterdam
---

ZO gaan we dus bijvoorbeeld op dag 19 naar een ziekehuis. Ik zou dan willen kijken naar hoe het zit met protheses in Afrika.
In de voorbereidingen ga je met je eigen crew (de crew's zijn gebasseerd op de verschillende thema's) steeds aan je thema werken, zodat als je in Afrika bent, je daar goed bezig mee kunt zijn.

Ook hebben we het nog gehad over de sponsoring. Iedereen moet voor zichzelf een plan gaan maken waarin staat welke sponsors jij zou kunnen gaan benaderen en waarom juist die. Dus kortom: op welke verschillende manieren jij denkt geld binnen te kunnen halen.
De gehele reis kost €4000 per leerling, waarvan 3/4 wordt gesponsord door Xplore. Dat betekent dat iedere leerling nog €750 zelf moet betalen en €250 d.m.v sponsors moet ophalen. Echter door alle plannen die wij in Afrika willen realiseren (totale kosten €75000), moet iedere leerling daarbij nog eens €500 euro door middel van sponsors ophalen. Dus per leerling €750 (€250 + €500) euro op te halen via sponsors en bijvoorbeeld verkoop van groetkaarten.

Dus ook bij deze ben ik al hard aan het Brain-Stormen over sponsors en andere manieren om geld binnen te halen.

Deze drie dingen (dus begin wegblog, plan voor thema en plan voor sponsors) moeten we voor 29 januari inleveren. Hierna gaan we kijken wie in welke thema's worden ingedeeld en welke sponsors er benaderd gaan worden.
Heeft iemand nog een idee, laat het mij maar weten :)!

• 17 Januari 2007 - 19:32

Rob:

Heey Trudy!
    Je bent al aardig opgeschoten met je site zie ik :)
    Slim trouwens om het programma erop te zetten...

Rob

• 17 Januari 2007 - 23:48

Henk:

Hey meisje hier effe een berichtje van je neef!! afrika ja ik heb nog wel effe een vraag!! geen plekje over zeker of wel :) haha. Nou k spreek je wel weer. doeidoei xxxjes

• 18 Januari 2007 - 08:23

Willem:

Hey mupke, naar africa zonder mij...en ons huisje dan..veel succes daar en tot snel xje

• 18 Januari 2007 - 14:18

Wendy:

Heey Trudy!!
    Nou zo te lezen lijkt het met superrr om daarheen te gaan ik wens je bij deze dan ook heel veel suc-6 en heel veel plezier!! ik vind het super voor je dat je erheen mag gaan ;-)
    Doegg Groetjes XxX Wendy

• 18 Januari 2007 - 17:09

Zita:

heei meiske!
    super mooie site(H)bedankt voor e tip he;)
    xxx zita

• 18 Januari 2007 - 18:52

Joyce:

Heeii Trudy!
    Jij hebt ook een leuke site!
    Ik heb er echt zo veel zin in! en de trainingen lijken me ook echt te gek :D..

Groetjes (K) Joyce

• 18 Januari 2007 - 19:46

Kimberley:

wordt een beetje afgezaagd om te zeggen maar ik doe het toch je hebt een super mooie site.

xxx kimberley

• 19 Januari 2007 - 13:08

Kyra:

hey :)
    Echt een leuke site!
    Ik heb echt veel zin in de zomervakantie!

×××-

• 19 Januari 2007 - 22:38

Hey Trudy:

Alvast heel veel succes toegewenst met de voorbereiding. Dikke KUS. Je Buurfamilie JJEDL

• 20 Januari 2007 - 11:30

Vera:

Heey Trudy,

Leuke site!
    Leuk om het programma erbij te zetten ; ziet er leuk uit wat jullie allemaal gaan doen.
    Heel veel plezier daar he!
    Veel succes nog met de verdere voorbereidingen!

Groetjes xx Vera

• 24 Januari 2007 - 19:49

Judith:

Hee meid!

wat een super idee om zo'n site te maken! Je hebt ook aardig je best erop gedaan zo te zien!;) Jammer dat ik niet mee kan!! Heel veel succes met jullie inzamelingsacties! Tot snel!

Dikke kus Judith

• 27 Januari 2007 - 15:41

Julie Houben:

hoi trudy leuke site van afrika hele dikke kus van julie

• 27 Januari 2007 - 16:03

JULIE:

NOU NOU ZEG WAT EEN MOOIE SITE HEB JE VAST HARD AAN GEWERKT NOU TOT DE VOLGENDE KEER IK WOU DAT WIJ DAAR OOK HEEN GINGEN HEEL HEEL HEEL VEEL LIEFS JULIE

• 23 Mei 2007 - 04:48

Angela De Rooij:

Hoi, ik ben zaterdag 19 mei net terug van een clownreis van 18 dagen naar Tanzania. Wij clownden op twee locaties per dag waaronder ook ziekenhuizen en revalidatiecentra. Veel protheses gezien...
    Misschien is het leuk om eens te kijken op www.spelenderwijsch.waarbenjij.nu
    Als je nog meer info wilt kun je natuurlijk kontkt met me opnemen! e-mail: troubadourangela@freeler.nl
    We hebben gewerkt vanuit Moshi, Arusha en het muskietendorp aan de rivier, daar ga jij ook naar toe.
    Ik wens je een hele goede tijd toe daar.
    Enthousiaste groet,
    Angela de Rooij, Zaltbommel.