Officiele Opening Maastricht - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Trudy Ruiten - WaarBenJij.nu Officiele Opening Maastricht - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Trudy Ruiten - WaarBenJij.nu

Officiele Opening Maastricht

Door: trudy

Blijf op de hoogte en volg Trudy

17 Januari 2007 | Nederland, Munstergeleen

Eindelijk, de Officiele Opening te Maastricht...

Dit vond plaats in de Statenzaal van het Gouvernement Maastricht.

Op 11 januari moesten we om 8.15 uur op school zijn. Na ons allemaal verzameld te hebben, zijn we in de auto gestapt op weg naar Maastricht. Bij het Gouvernement aangekomen, stond er koffie, thee en wat lekkers voor ons klaar.
Daarna mochten we plaats nemen in de grote vergaderzaal en begon om 10.00 uur dhr drs Martin Eurlings met de opening. Hierna hebben we nog een aantal speeches (waaronder een van de ambasadeur van Tanzania) en omschrijvingen van het project gekregen. Zo kregen we een duidelijk beeld wat er ons allemaal te wachten staat. GEWELDIG :)!

Om 12.00 uur was er de lunch en hierna zijn we begonnen met de workshop rondes.
Wij zijn begonnen met een soort van vragenrondje en uitleg over de verschillende thema's. Dit werd onder andere gedaan met drie leerlingen van Sintermeerten, die vorig jaar al aan een vergelijkbaar project maar dan in Peru hadden meegedaan. Mijn eerste keuze is het thema Gezondheid. Dit lijkt me echt heel erg interessant en het past misschien ook wel goed de studie Technische Geneeskunde die ik na het behalen van mijn examen wil gaan doen.

De tweede workshop was ook heel erg leuk, we gingen allemaal in een grote kring staan en stelde ons om de beurt voor.
Als je je had voorgesteld mocht je uit het midden van de kring een armbandje pakken dat gemaakt was door de Masaai (een van de stammen uit Tanzania). In de voorbereiding zijn Jos Smeets en Niek Jaspers al naar Afrika geweest en hebben deze voor ons daarvandaan meegenomen.

De laatste workshop ging over Ontwikkelingssamenwerking. We kregen eerst een presentatie te horen over wat het nu precies inhoud en daarna waren er wat discussiepunten waarop wij reageerden.

Na nog een laatste speech stapten we weer in de auto op weg naar school. In onze ogen: een enorm geslaagde dag!

• 17 Januari 2007 - 18:45

Anne:

heeii:)
    Leuke site, goed bedacht bij het forum..echt leuk

xx Anne

• 17 Januari 2007 - 18:54

Marjolein:

Hey lief meisje,

wauw 't klinkt allemaal echt superspannend!! ik wou dat ik nog mee kon (a)

xx liefs

ps: ik wil natuurlijk ook wel n (kleine, maar toch :p) bijdrage doen.. laat me maar wat weten als je zo ver bent!